Obchodní činnosti jsou realizovány obchodníky nahodile a individuálně

Nebylo by krásné, jako manažer společnosti, mít denně přehled o všem, co se ve firmě děje? Kde se právě který zaměstnanec nachází, co právě dělá, jak je na tom která obchodní zakázka či příležitost, jak probíhá jednání s tím či oním zákazníkem, mít možnost do všeho vstoupit, řídit a ovlivňovat? Ale rozhodně to není zrovna snem každého obchodního zástupce...

Například pana Němce, obchodního zástupce jedné pražské prodejny automobilů – ještě to tak, aby mu pořád stál někdo za zády a říkal, co má dělat. On by si zase naopak přál minimum administrativy, co nejvíce samostatnosti, volnou ruku při rozhodování a jednoduchou nenáročnou práci s klienty s co nejvíce uzavřenými zakázkami. Jenže jak tahle dvě přání skloubit?

Kvalitní CRM systém, který právě zavádějí u nich ve společnosti, by tomu mohl dopomoci. Moderní doba totiž postupuje kupředu mílovými kroky a bohužel to, co stačilo dříve, dnes již dávno k úspěchu nestačí. Dnes už je pomalu samozřejmostí najít ve svém chytrém telefonu detail svých zákazníků, podřízených, rozjednaných aktivitách, v několika vteřinách zadat potřebné příkazy a úkoly, a to vše ať již v terénu nebo z pohodlí své kanceláře. To vše je možné za pomoci technologie cloudového CRM. Bohužel nic není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá.

Aby však tato technologie fungovala, musí někdo potřebné informace do tohoto obláčku zadat. A která osoba je k této činnosti nejpovolanější? Samozřejmě obchodník! Ale právě tu nastává ten největší problém. Většina obchodníků, stejně jako pan Němec, se totiž nerada dělí o to nejcennější, co mají – o informace. Nejraději by si vystačil s tím co doposud – poznámkovým blokem a propiskou.

Pro mnohé manažery tak jistě nejsou věty typu „systém mě zdržuje od práce, je příliš složitý na ovládání, není spolehlivý“, a mnoho dalších, žádnou novinkou. Jak tedy dosáhnout toho, aby se obchodní zástupci naučili systém používat, a to dokonce s oblibou? Je zapotřebí s nimi využívání systému projít a vysvětlit jeho klady a přínosy, včetně toho, že i oni mohou mít z CRM prospěch.

A to byl právě způsob, jak přesvědčili pana Němce, aby do něj potřebná data nejen vkládal, ale dokonce jej to nyní i baví. A na základě toho má ze systému prospěch i jeho manažer. A jaké že prospěchy tedy má pan Němec ze CRM?

 Ozval se mu zákazník, se kterým byl v kontaktu jeho předchůdce. Nic o něm nevěděl, ale on trval na tom, aby se za ním pan Němec ještě dnes zastavil. Žádný problém. Díky mobilní verzi CRM si může během chvilky zjistit vše potřebné – kdy naposledy proběhla komunikace se zákazníkem, jaké má požadavky, o čem se jednalo, podané nabídky, a mnoho dalšího, takže jednání je zachráněno.

Po schůzce proběhlo vše opačným směrem – pan Němec mohl hned na místě podat záznam z jednání a poskytnout všechny relevantní informace, včetně dalších dohodnutých termínů schůzek. Jeho manažer tak ihned ve firmě viděl výstupy z jednání a mohl tak případně zasáhnout do dalšího postupu.

Často někde zapomínal blok se všemi svými poznámkami. S cloudovým CRM řešením už tohle také není překážkou. Pracovat s různými daty po internetu je již pro pana Němce běžnou záležitostí a práce s informacemi ze CRM tak nebyla žádnou výjimkou. Informace jsou v podstatě pouze online a není tak žádný problém mít data přístupná odkudkoliv a z jakéhokoliv zařízení. Dá se tedy říci, že práce v cloudu je tak mnohem bezpečnější než na klasickém firemním serveru.

Co tedy dodat závěrem? Chcete-li mít ve firmě kontrolu i rozhodné slovo nad prací obchodníků, stojí za to investovat do cloudového řešení CRM – zajistí vám automatický přenos zápisů o obchodech, synchronizace kalendářů, možnost vkládat poznámky a komentáře k jednotlivým akcím, informace o potencionálních zákaznících, a mnoho dalšího. Zároveň zjednoduší práci obchodníkům, kteří tak, stejně jako pan Němec, budou mít potřebné informace a podporu managementu vždy po ruce.



Máte zájem o více informací? Kontaktujte nás
Zadejte Vaši e-mailovou adresu, na kterou vám následně budeme zasílat informace o zveřejňování dalších článků na tomto webu a vy díky tomu nepřijdete o nic podstatného.
Váš e-mail:

Vaše komentáře (0)

Váš komentář bude odeslán ke schválení a poté publikován.

Jméno: E-mail:
Komentář:
 
antispamová ochrana: kod

     

Řešíte ve vaší firmě obdobné problémy?

Pokládáte si podobné nebo dokonce stejné otázky?
Pak jste tu správně!

Zde najdete srozumitelné řešení vašich problémů.